تشدید تنش بین کره شمالی و جنوبی به فاز پهپادی-راهبرد معاصر
نماینده ایران در سازمان ملل: ادعا درباره اطلاع تهران از عملیات طوفان الاقصی فاقد اعتبار است الکس سالموند درگذشت ۵ شهید و ۲۳ زخمی در حملات جدید رژیم صهیونیستی به لبنان افشاگری الجزیره از نفوذ نظامیان اسرائیلی به خاک سوریه اردوغان: تل آویو تنها ثبات فلسطین و لبنان را هدف نگرفته | ما دست روی دست نخواهیم گذاشت وقوع چند انفجار در تل آویو | قطع برق در هرتزلیا، غوش دان به لرزه درآمد بیانیه فرانسه، ایتالیا و اسپانیا: حمله ارتش اسرائیل به نیرو‌های یونیفل را محکوم می‌کنیم تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بلینکن: نگران وضع اسفناک کودکان و زنان غزه هستیم مقر فرماندهی ارتش اشغالگر در پادگان کاتساویا موشکباران شد نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل: لبنان نیاز به کمک نظامی ندارد فرانسه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد رژیم صهیونیستی: تصمیمی درباره پاسخ به ایران گرفته نشده است اوباما: آمریکا به «۴ سال دیگر» ترامپ در کاخ سفید نیاز ندارد پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است

تشدید تنش بین کره شمالی و جنوبی به فاز پهپادی

معاون حزب حاکم کارگر کره شمالی درباره ورود پهپادهای کره جنوبی به حریم هوایی پیونگ‌یانگ، به سئول هشدار جدی داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 13
کد خبر: ۲۶۰۰۰۵

به گزارش راهبرد معاصر. کیم یو جونگ، معاون حزب حاکم کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور با هشدار به سئول درباره ورود پهپاد از کره جنوبی به حریم هوایی پیونگ‌یانگ، گفت که چنین اتفاقی، «فاجعه‌ای وحشتناک» به بار خواهد آورد.

 

خواهر رهبر کره شمالی با اشاره به اطلاعیه‌های تبلیغاتی کره جنوبی علیه پونگ‌یانگ گفت: این واقعیت که ابزار مورد استفاده برای حمل این اطلاعیه‌ها، همان پهپادها هستند، محل اصلی مناقشه در حادثه اخیر است.

 

وی افزود: مقصر عدم شناسایی پهپادهایی که سازمانی غیردولتی از مرز عبور می‌دهد، ارتش کره جنوبی است.

 

به‌دنبال پخش اطلاعیه‌های تبلیغاتی ضد پیونگ‌یانگ از سوی کره جنوبی، همسایه شمالی نیز از ماه مه اقدام به ارسال هزاران بالون حاوی زباله به سئول کرد و تنش بین دو کشور تشدید شد.

 

پیونگ‌یانگ تاکید کرده است که این بالون‌ها پاسخی به اقدام برخی فعالان و خائنانی است که در کره جنوبی حضور دارند و با ارسال بالون‌های حاوی اطلاعیه، کیم جونگ اون را هدف انتقاد قرار داده و تخریب می‌کنند.

 

وزارت خارجه کره شمالی روز جمعه کره جنوبی را به ارسال شبانه پهپاد به پیونگ‌یانگ در این هفته و هفته گذشته متهم و اعلام کرد که ورود غیرقانونی پهپاد به حریم هوایی پیونگ‌یانگ، نیازمند واکنش تلافی‌جویانه است. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در واکنش مدعی شد که قادر به تایید اتهامات کره شمالی نیست. /مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده